dinsdag 3 december 2013

Een nieuwe sponsor

We waren al in de voorbereiding met elkaar in gesprek, maar na vanmiddag is het officieel: ook Noordhoek Autogroep gaat ons sponsoren!

Noordhoek Autogroep (voorheen Auto Noordhoek) is de merkdealer voor Seat en Skoda in onder andere Tilburg, Waalwijk en s'Hertogenbosch. Onze Skoda Fabia Combi komt dan ook van deze prettige organisatie. Een sponsorovereenkomst was dan ook niet meer dan logisch.

Noordhoek Autogroep zet zich graag in voor het goede doel en uit de wens Serious Request te steunen via Team Tilburg. Dat voelt erg goed. Vanmiddag zijn Georg en ik even langs geweest om de handen te schudden en bestickering op te halen.

Vestigingsdirecteur Steven Verhoeckx onthaalde ons daar vol enthousiasme en support. Na nog even de auto uitgelezen te hebben (motormanagement nagekeken, just in case) zijn we weer aan de slag gegaan: de Noordhoek Autogroep-stickers moesten nog op de auto aangebracht worden. Het resultaat (zowel de stickers als de sponsorovereenkomst) mogen er weer wezen! 

Een nieuwe dag, nieuwe ontwikkelingen

"En, zijn jullie er klaar voor, zijn jullie voorbereid?" Het zijn de meest voorkomende vragen die ons gesteld worden. Het antwoord is altijd "we denken van wel". Want hoe goed kun je je voorbereiden?

We hebben bijna alles wat op ons lijstje stond afgestreept. Auto: check. Kleding: check. Proviand: check. Donaties van gulle mensen die inzien dat we kindersterfte kunnen tegengaan: dubbelcheck. Zin in avontuur: hoeveel checks kan ik geven?

Maar zoals gezegd, hoe goed kun je je voorbereiden? Langzaam aan druppelt de informatie over ons vertrek op vrijdag 6 december (over 2,5 dag!) binnen. Ja, we vertrekken vanaf het mediapark in Hilversum. Ja, we pakken de boot naar Helsinki en rijden door Finland naar het noorden. Maar verder? Het daadwerkelijke roadbook ontvangen we dus vrijdag pas. We hadden het graag al een beetje in kunnen kijken.

Wat we wel kunnen doen is onze informatievoorziening verbeteren, en onze site optimaliseren. Zo hebben we de site leesbaarder gemaakt door de breedte van de tekst te vergroten. Dat betekende iets kleinere banners (sorry, sponsors!), maar daardoor zie je wel meer banners in één oogopslag. En een mooie aanwinst is het tooltje boven de banners dat onze donatiestand laat zien, inclusief doneerknop. Dat is wel een mooie toevoeging. Gaandeweg de komende weken hopen we natuurlijk dat het thermometertje in dit tooltje helemaal rood zal worden, en we het mythische bedrag van €7200,- aan donaties waar kunnen maken. Een euro voor iedere kilometer. Euro's om kindersterfte tegen te gaan. Want daar doen we het ten slotte voor.